Mitől más a CC rendezvény személyzet, mint a többi?

 

 

Bár alapvető elvárás egy szolgáltató felé, hogy az érdemeit minél jobban hangsúlyozza, azaz reklámozza magát ahhoz, hogy a leendő partnerek őt válasszák egy-egy adott rendezvény kapcsán, fontosnak tartjuk elmondani: amit ebben a cikkben leírunk, az az igazság és nem a reklám helye.

Ha a humánról, mint termékről vagy eszközről beszélünk, akkor el kell felejtenünk a ’darab-darab’ gondolkodást, azaz mindegy, hogy milyen tapasztalatú emberből hány darab van. Egy egyszerű matekpélda: ha egy adott rendezvény felépítéséhez összesen 20 emberre van szükség, akik közül 3×6-7 fős fizikai munkáscsapat („kezek”), 3 fő brigádvezető („megmondó”) és 1 site manager v. rendezvény manager, akkor gyakorlatilag garantálható, hogy a rendelkezésre álló időn belül és eszközökkel a rendezvény időre és a kellő minőségben elkészül. Azonban ez a felállás költségben is mást jelent, hiszen az alsó és középvezetők tudása, tapasztalata alapján magasabb költséggel járnak, mint az „egyszerű” kezek. Azonban ez a felállás a legritkább, legalábbis tapasztalataink szerint. A gyakoribb az, hogy nincs megkülönböztetve a brigádvezető és a site manager a megrendelő részéről kerül ki, aki gyakran csak azért kapta meg a feladatot, mert ő rendelkezik a megfelelő mennyiségű információval és kontakttal alvállalkozók terén, azonban a tapasztalat ezzel nem egyenértékű.

Mivel évek (évtizedek) óta ez jellemzi a megrendelők elvárásait a rendezvénypiacon, ezért nem is csoda, hogy ’darab-darab’ gondolkodásban ragadtak és nem tudják annak az értékét felmérni, mit is jelent, ha egy rendezvény időre, elvárt minőségben, a nemvárt helyzetek (mert mindig vannak) zökkenőmentes megoldása mellett épül meg vagy kerül bontásra. Hiszen hogyan várhatnánk el a megrendelőktől azt, hogy olyan bizalmat fektessenek belénk, mely szerint minden lényeges információt időben megosztanak velünk és a kellő eszközöket (legyen az szerszám, behajtási/parkolási engedély, alvállalkozók kontaktjai stb.) rendelkezésre bocsátsák azzal az egyszerű elvárással, hogy úgy legyen lebonyolítva az építés és a bontás, ahogyan az ők elképzelték?

Kevesen vannak tehát tisztában azzal a fogalommal: mit jelent a TELJES KÖRŰ RENDEZVÉNY MANAGEMENT. Pontosan ezt. Mi kérdezünk, az ügyfél válaszol és erőforrásainkból a lehető legoptimálisabban szolgáljuk ki az adott projektet. Ahhoz, hogy ez ennyi év már töretlenül sikeres nálunk főként annak köszönhető, hogy a csapat összeállítása nagyfokú hatékonyságot vonz magával.

A fizikai csapat csaknem 80%-a tapasztalt, nem „egynyári” munkatárs, azaz már megint egy matekpéldával élve, ha maradunk a 6-7 csapat felállásnál, akkor a CC esetén ezek az emberek egyenként felérnek 3 tapasztalatlan munkatárssal, azaz lesarkítva 6-7 CC ember 18-21 ember munkáját végzi el, a költségek töredékérét, amit a 21 ember jelentene. Ez egy elég nyomós érv amellett, mitől vagyunk mások, mint mások.

A másik érv pedig a site/rendezvény managerek összetétele a CC irodában. A munkatársak mindegyike több éves (évtizedes) tapasztalattal bír a saját területén, legyen az eszközbérlés, humán szervezés és irányítás, projekt management, catering és site management. Tapasztalatuknak köszönhetően könnyen feltérképezik az elvárásokat, a lehetőségeket és tanácsaikkal gyakran olyan segítséggel szolgálnak a megrendelők felé még az esemény előtt, mellyel elkerülhető a kockázat, legyen az anyagi, minőségi vagy teljesítési. Mi nem állítjuk, hogy már mindent láttunk. De azt igen, hogy eleget….